Rabu, 9 Mei 2012

| Kubur kata Mari Rumah kata Pergi |

95Loves♥

Holla Qyla baru balik dari ziarah arwah Tok Usop dia baru meniggal dunia , masa balik sekolah tadi pelik pakcik bas tu cakap ikot jalan too tak muat dalam hati pelik juga , "Eh , kenapa agaknya ea ? "
Then bila dah turun Qyla tengok banyak kereta dekat rumah Tok Usop nak balik "ALLAH kunci pulak " tengok dekat rumah Tok Usop too macam abah jekk then panggil abah mintak kunci rumah , Qyla pon tanya "kenapa too ? " abah cakap Tok Usop meninggal ....
Qyla terkaku sekejap "Ya ALLAH , Innalilahwainalilahirojiun ...:{ "
semalam memang Qyla perasan rumahnya ramai orang macam anak cucu dia jekk
Then cakap dengan ibu kenapa rumah Tok Usop too ramai orang bu ? *pssss bukan nak menyibuk tetapi sebagai jiran mesti la kene amik tahu juga bila ramai2 macam too
then ibu pon pergi la ke rumahnya dengan mak(aku panggil mak bukan nenek )
ibu cakap Tok Usop sakit perot ..aku pon owhh ...

Esok hari 09/05/2012 ....
seperti yang aku cakap kat atas bila balik sekolah too ...
aku terpikir kene pergi ni nama pon sesama islam lagi pon Tok Usop too memang baik dengan keluarga aku last2 tunggu Fara balik tuisyen baru pergi sama-sama ...

Yang aku tak percaya isterinya Tok Ani tabah dan tenang sangat tak nangis macam orang lain , orangnya kuat agama , sebelum tutup keranda too dia usap-usap muka Tok Usop mungkin pesanan terakhir ....

Serius aku cakap teringat arwah Bah(atok) :'{ pehhh sayu haty aku bila ingat balik tapi aku yang sekarang boley la dikatakan tabah xnak jadi gembeng tapi kadang2 terkenang masa aku kecik2 dia suka manjakan aku tapi sekarang tinggal kenangan ..:'{ *dah basah keybord ni

Dan tak lupa masa bah meniggal Top Usop la yang tolong uruskan jenazah sebab Bah meninggal malam so semua dah nangis2 ...

kadang2 aku terkenang nanty aku macam mengadu kat dia walaupun dia dah xda :'{
aku tak macam cucu perempuan dia yang lain lemah lembut , sopan satun takk aku jenis lagi suka jadi diri sendiri aku kasar , nakal , degil kira perangai aku ni boley buat orang suka marah aku ...

Sempat lagi aku cakap dalam haty " kenapa ALLAH tak amik nyawa aku cepat2 ea ? "
aku suka nyusahkan orang

"Apa pon yang pergi tetap pergi yang masih hidup ni tetap teruskan kehidupan "
AL-FATIHAH UNTUK ARWAH TOK USOP DAN ARWAH BAH

0 000Vanilla Coklat (s):